سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: کمبود 1000 معلم در استان بوشهر و ضعف معمان حق التدریسی در تفهیم ریاضی به دانش آموزان/ همه ی برنامه هایی که در کنفرانس ملی آموزش ریاضی در بوشهر برگزار می شود/ بهترین های شورای آموزش و پرورش استان/ برگزاری پانزدهمین کنفرانس کشوری آموزش ریاضی در بوشهر، اهداف و محورها...
کد خبر: ۴۰۴۸۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران در بوشهر خبر داد و گفت که این کنفرانس، سوم تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان این که «در هفته شورای آموزش و پرورش قرار داریم که هدف اصلی آن مشارکت بیشتر و نظارت بیشتر به مسائل آموزش و پروش است»، افزود: تمامی تصمیمات و فعالیت های این اداره باید ابتدا در شورای آموزش و پرورش به تصویب برسد و بعد از آن به مرحله عمل و اجرا درآید.

بهترین های شورای آموزش و پرورش استان

کرمی اضافه کرد: در هفته شورا، بهترین شوراهای آموزش و پرورش شهرستانی استان بوشهر، شهرستان بوشهر و در بخش ها نیز، بخش کاکی به عنوان بهترین ها انتخاب شدند.

وی پیرامون وضعیت آموزشی استان بوشهر نیز اظهارداشت: وضعیت آموزشی ما در این سال ها پایین بوده و یکی از برنامه های بزرگ شورای آموزش و پرورش، تصویب طرح تقویت علمی بود که در ۲ سال اخیر باعث افزایش یک نمره ای در نمرات سال سوم متوسطه شد؛ همچنین جایگاه کنکور ما در این سال ها وضعیت مطلوبی نداشت که با این طرح ما در سال گذشته، دو ‌پله و در سه سال اخیر، چهار پله ارتقا جایگاه پیدا کرده ایم.

کرمی همچنین گفت: در راستای افزایش نمره ریاضی دانش آموزان استان که از میانگین نمرات کشوری حد پایین تری دارند نیز، از سه سال پیش با همکاری استانداری و دانشگاه خلیج فارس و آموزش و پرورش برای تقویت درس ریاضی در استان اقدام به تشکیل خانه ریاضی کردیم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم روبرو شد و به سرعت علاوه بر مرکز استان در بعضی شهرهای دیگر نیز ایجاد گردید.

برگزاری پانزدهمین کنفرانس کشوری آموزش ریاضی در بوشهر، اهداف و محورها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، سپس به برگزاری پانزدهیمن کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران در بوشهر اشاره کرد و گفت: همکاران و معاونین ما در چهاردهمین دوره کنفرانس آموزش ریاضی که در شیراز برگزار شد، شرکت کردند و این کنفرانس را برای افزایش نمره ریاضی در استان مفید دیدند.

ناصر کرمی، اهداف این کنفراس را افزایش سطح دبیران، آموزش شیوه های نوین در آموزش، آموزش شیوه های آموزش ریاضی بر اساس و پایه فناوری اطلاعات، ایجاد شور و شوق علمی، ایجاد علاقه مندی به ریاضیات برای معلمان و دانش آموزان، ارتقا کیفیت ریاضیات و مهم تر از همه، افزایش نمره ریاضیات در استان عنوان کرد.

وی، محورهای کنفرانس را نیز چالش های پیش روی معلمان در آموزش ریاضی و چگونگی انتخاب، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی عنوان کرد و افزود: البته، مهم ترین محور این کنفرانس، آموزش ریاضی  در دوره ابتدایی است که معتقدیم بیش ترین مورد و مشکل اصلی ما در این دوره است و این دوره باعث ضعف و ایجاد دلزدگی نسبت به این درس می شود.

کمبود 1000 معلم در استان بوشهر و ضعف معمان حق التدریسی در تفهیم ریاضی به دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست، به کمبود حدود 1000 معلم در استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: توانسته ایم با به کار گیری ۸۰۰ معلم حق التدریسی، تا حدودی جاهای خالی معلمان را پر کنیم ولی مشکل اصلی ما نیز، همین افراد تازه کار و کم تجربه هستند که نمی توانند به خوبی ریاضی را تفهیم دانش آموزان کنند و بر همین اساس، در حاشیه کنفرانس ملی ریاضی، کلاس ضمن خدمت برای معلمان برگزار خواهیم کرد.

 وی تاکید کرد: در استان بوشهر با تصویب طرح تقویتی علمی توانسته ایم متوسط نمره در سال سوم دبیرستان را از ۱۱/۳۳  به ۱۲/۳۳ ارتقا دهیم و امیدواریم با این کنفرانس و طرح های کوتاه مدت و بلند مدتی که مد نظر داریم انشالله به متوسط نمره کشور رسیده و از آن بالاتر نیز رویم.

در هر روستا حداقل یک کلاس هوشمند داریم/ مشکل ما در شیوه های نوین آموزش ریاضی، مقاومت معلمان باسابقه است 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» که پرسید «شما از اهداف این کنفرانس آموزش شیوه های جدید آموزشی و همچنین آموزش بر اساس فناوری اطلاعات را نام بردید، آیا در استان امکانات این کار وجود دارد و این کار عملی است؟» نیز پاسخ داد: ما در تمامی نقاط استان حتی در روستاها حداقل یک کلاس هوشمند داریم و در بعضی مناطق درصد بسیار بالاتر است، به طور مثال ۷۰ درصد کلاس های ما در عسلویه هوشمند هستند و یا در شهرستان جم که دارای درصد بسیار بالایی از کلاس های هوشمند است.

کرمی ادامه داد: پس می توان فناوری را نه کامل، اما تا حدودی وارد مباحث ریاضی کرد؛ اما در مورد شیوه های نوین آموزش ریاضی، ما تا حدودی مشکلاتی داریم و با مقاومت روبرو هستیم، آن هم از طرف معلمان باسابقه ما چون تغییر را چندان نمی پذیرند و می خواهند چند سال آخر خدمت خودشان را هم با همان شیوه قبل تمام کنند که ما امیدواریم با این کنفرانس و طرح های مختلف، باورهای قدیمی را کنار بگذارند و جذابیت ریاضی را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: در بعد مالی این کنفرانس هم پتروشیمی مروارید و سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با آموزش و پرورش استان همکاری دارند ضمن اینکه مسئولیت کمیته علمی همایش مذکور با دانشگاه خلیج فارس و مدیر گروه ریاضی این دانشگاه خواهد بود و از طرفی دانشگاه فرهنگیان و شورای اسلامی و شهرداری بوشهر، ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری، بنادر و دریانوردی و خانه ریاضیات استان هم از دیگر همکاران ما در این کنفرانس خواهند بود.

همه ی برنامه هایی که در کنفرانس ملی آموزش ریاضی در بوشهر برگزار می شود

دبیر کمیته اجرایی پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران  نیز در این نشست از پذیرش 94 مقاله در این کنفرانس خبر داد و گفت: 300 مقاله با موضوع ریاضی به دبیرخانه کنفراس رسیده که از این تعداد 94 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و 68 مقاله به صورت پوستر و 26 مقاله هم به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

حسن درتاج افزود: در طول برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی ریاضی ایران در بوشهر، سخنرانی علمی و ارائه مقالات در دستور کار قرار دارد به طوری که 7 سخنرانی عمومی برنامه ریزی شده است و از بین مقالات مورد پذیرش قرار گرفته نیز، 26 مقاله به صورت سخنرانی 20 دقیقه ای و 68 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری 9 کارگاه آموزش در طول برگزاری کنفرانس ملی آموزش ریاضی ایران گفت: برگزاری آموزش ضمن خدمت برای آموزگاران و دبیران ریاضی، برگزاری نمایشگاه با موضوع ریاضی، بازدید از دبیرستان تاریخی سعادت، موزه شهید رئیسعلی دلواری و گشت دریایی از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس است.

وی افزود: بیش از 500 آموزگار ریاضی از سراسر کشور به این کنفرانس دعوت شده اند ضمن اینکه 9 مهمان خارجی هم در کنفرانس مذکور حضور خواهند داشت.

به گزارش فکرشهر، مراسم افتتاحیه این کنفرانس، روز سه شنبه سوم بهمن ساعت ۱۴ در مجتمع فرهنگی و هنری نهم دی و مراسم اختتامیه هم روز جمعه ساعت ۹ صبح در همان مکان برگزار خواهد شد و معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در مراسم افتتاحیه حضور دارد.

نظرات بینندگان
نامه بازنشستگان فرهنگی به نماینده مجلس
|
-
|
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
نامه بازنشستگان فرهنگی به نماینده مجلس
نامه بازنشستگان به نماینده مجلس، لحنی ملتمسانه خواهش طلبانه و خشواش کنی دارد. یک فرهنگی با فرهنگ و زحمتکش که روز های طلائی جوانی و بهترین سال های عمر خود را با شرایطی سخت و در مناطق محروم و دور از امکانات، سپری کرده، لازم نیست جهت طلب حق و حقوق خود اینچنین ضعیف و مظلومانه خود را به پیری و سالمندی بزند و « ننه من عریبم» بازی، در بیاورد یا مثل یک رعیت بیچاره ای بنظر آید که بخواهد ترحم ارباب را جلب کند و دل او را به رحم آورد تا به حال او شفقت آورد! یا مثل گماشته و نوکر خان، که حود را چاکرجان نثار و غلام خانه زاد و نمک خوار و نمک گیر و دعا گو و دست بوس جناب خان میداند و با التماس و تمنا و خِشواش درخواست و تقاضا و گدائیی صدقه کند تا او دلش بسوزد و به حال او رحم آورد و ارفاق کند و صدقه بدهد و لقمه گدائی ای جلو او بیندازد! فرهنگیان ، این مردان و رنان کار و تلاش و زحمت، حقوق حقه خود را طلبکارند و حق خود را گدائی نمیکنند. همه کسانی که به جائی و مقامی رسیده اند از زیر دست معلمان بیرون آمده و آموزش دیده اند لحن فرهنگیان طلبکارانه است، نه ملتمسانه و گدا صفتانه کدا صفت انه
یک نمایند یا هر مسئول دیگری، یک کارمندی است مثل بقیه کارمندان دیگر و هیچ برتری و امتیازی بر سایر کارمندان دیگر ندارند، جز اینکه حقوق بیشتری میگیرند
من هم میخواهم نماینده مجلس شوم
بر گرفته از مطلبی طنز چاپ شده در سال های حدود هفتاد و شش
در مجلس و مجالس، ادم نجیب و سر بزیر و کم حرف و کم زبونی هستم و هیچوقت روی حرف دیگران حرف نمیزنم؛ چون می ترسم همانجا گوشم را بگیرند و با اردنگی و پس گردنی و تو سری از مجلس بیرونم بیندازند! من باید بفکر خودم باشم و خودم را نگهدارم و موقعیت خودم را حفظ کنم؛ حق و حقوق مردم هم بحورد توی اون سر کچل شون
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر